Geplaatst op 20-1-2022 door Donna
Elke maand staan 2 ondernemers in de spotlight bij Biocare Products en mogen zij hun ondernemers verhaal vertellen in onze nieuwe reeks: Ondernemer In Beeld. In dit interview vertellen zij hun drijfveer om te ondernemen, de ambities en wat er achter de schermen van het bedrijf gebeurt. Met deze week in de spotlight onderneemster Bianca van Salon Casa Bellezza
Hoe is Casa Bellezza ontstaan, wist u al lang dat u wilde ondernemen?
Casa Bellezza is bijna exact 13 jaar geleden ontstaan in mijn oude huisje. In de tijd dat ik voor mijn werk bij de KLM vloog heb ik in veel verschillende landen en culturen van beauty & wellness behandelingen mogen genieten. De oprechtheid en de liefde die men in sommige landen in de behandeling weet over te brengen heb ik in de meeste salons in Nederland waar ik geweest was helaas nooit mogen ervaren.
Toen wij gestart zijn met de salon zaten we eigenlijk midden in de recessie. We kregen vaak te horen dat de tijd niet juist was om een eigen zaak te beginnen en we zagen de ene na de andere salon zakken met hun prijzen om maar mensen binnen te krijgen. Wij hebben toen de prijs juist verhoogd, maar boden daarvoor ook veel meer kwaliteit dan de meeste salons om ons heen. We zijn nog steeds elke dag bezig om puntjes op de i te zetten en gaan alleen voor het beste voor de klant.
Wat betekent natuurlijke cosmetica voor u persoonlijk en wat betekent het voor uw onderneming?
Ik vind het belangrijk om gezond te leven en doe daar veel voor. De keuze voor natuurlijke cosmetica was voor mij dan ook heel logisch. Ik vind natuurlijke cosmetica mooier blenden met de huid en je kunt iemand er echt mee laten stralen. Het voelt veel echter. Daarnaast word ik heel enthousiast van het feit dat INIKA huidverbeterend werkt. Ik gebruik iedere dag de producten van INIKA en ben zelf waarschijnlijk mijn beste klant;) Mijn klanten weten dat ik voor mijzelf alleen voor het beste ga en zij volgen mij daarin. Aanvoelen wat bij iemand past is daarbij heel belangrijk.
Kunt u ons een beschrijving geven wie uw klanten zijn? En is dat in de afgelopen jaren nog veranderd?
Onze focus gaat naar onze vaste klant. Die leggen we compleet in de watten en we merken dat zij dit doorvertellen aan mensen die bij ons passen. Zij zijn als het ware onze ambassadeurs. Daardoor hebben we een zeer hechte vaste klantenkring. We zijn eigenlijk niet bezig met het werven van nieuwe klanten, maar meer het behouden van bestaande klanten.
Hoe helpt het merk INIKA Organic & Green People uw onderneming te groeien?
Het contact met INIKA verloopt zeer prettig en je voelt je als klant belangrijk en gehoord. Het contact is zeer persoonlijk en je voelt je absoluut geen nummer. Acties worden persoonlijk afgestemd en er wordt op maat meegedacht.
Wat is het plan voor de komende 5 jaar, zijn er doelen of ambities die u wilt bereiken?
Wij hebben onze plannen de laatste jaren enorm bijgesteld. Wij wilden eerst uitbreiden en personeel erbij aannemen, maar wij hebben zeer bewust een compleet ander keuze gemaakt. Eigenlijk willen wij klein blijven, maar groots zijn.
Pure aandacht voor de juiste klant, focus op resultaat en daardoor tijd voor het gezin en onszelf. We denken continu na over leuke vernieuwende events om de klanten tevreden te houden en omzet te genereren. Door op die manier te denken zijn wij de Corona tijd ook zeer goed doorgekomen.
De wereld veranderd snel, zeker als het gaat om duurzaamheid. Zijn er duurzame ontwikkelingen / trends waar u als ondernemer 100% achter staat?
Wij vinden het heel fijn dat INIKA en de andere merken waar wij mee werken nadenken over de verpakkingen van hun producten. We proberen groot te bestellen waardoor er minder pakketjes heen weer gestuurd hoeven te worden. Bijkomend voordeel van groter bestellen is, dat je jezelf scherp houdt om sales te genereren. In de Corona tijd hebben wij de meeste bestellingen dan ook zelf bij de klant langs gebracht. Zo heb je weer even contact en het zorgt ervoor dat er veel minder verpakkingsmateriaal gebruikt hoeft te worden.
Wat voor advies zou u startende ondernemers mee willen meegeven in deze branche?
Kijk naar jezelf en niet teveel naar anderen. Waai niet mee met iedere trend, maar blijf wel continu op zoek naar verbetering. Denk groot, maar ga niet naast je schoenen lopen en blijf oprecht.
www.casabellezza.nl